Kolima po Italiji – Toskana, Ligurija, Lombardija i Emilia Romagna, 10 gradova za 6 dana – ideja za izlet

Izlet u Italiju automobilom mi se uvek čini kao dobra ideja, jer možeš da istražiš mnogo toga, i da pored lepih i istorijskih mesta uživaš i u lepoj prirodi.

Nama je ovom prilikom glavni cilj bio obići Cinque terre, koje smo dugo imali na spisku, ali smo pridodali još nekoliko mesta i ispao je pun pogodak. Napravili smo neku vrstu, kružnog puta, obišli mesta u 4 italijanske pokrajine, ukupno 10 gradova za 6 dana, i vratili se kući prepuni utisaka.

Svakoga dana smo videli po par manjih mesta, svako od njih je imao neku svoju lepu priču, a pravo otkriće ovog putovanja, je bilo mesto o kojem nismo puno čuli u turističkom smislu, a dodali smo ga na spisak u toku samog izleta. Ako želite dinamičan izlet, da vidite što više različitih zanimljivosti, onda imajte ovakav izlet u vidu. Krenuću redom kako smo mi išli, a vi naravno možete da promenite rutu 😊.

ITINERARY

1. dan Ferrara i Barga
  2. dan Pisa i La Spezia
  3. dan Cinque terre i Portovenere
  4. dan Parma i Cremona
  5. dan Mantova i Modena
  6. dan – mi smo išli direktno kući, ali vi možete pridodati još neko mesto tipa Verona ili Bologna

1) Ferrara

Opušteno, lepo, istorijsko mesto, u italijanskoj oblasti Emiglia Romagna, koje se istražuje pešaka.

Ferrara je grad sa dobro očuvanim starim gradskim jezgrom, koji je pod UNESCO zaštitom i zajedno sa Luccom ima najočuvanije stare gradske zidine u Italiji. Porodica Este je ovde ostavila velike tragove u vidu palata, verskih građevina… Obavezno obići stari centar grada, zamak Este i Palazzo dei Diamanti. Ukoliko samo želite da se prošetate po mestu, i spolja vidite glavne znamenitosti, dovoljno vam je oko 2-3 sata.

tip: Besplatan parking je na 10 minuta hoda od centra grada Ex Mof (potražite na guglu) i odmah do zidina Ferrare

Ferrara Piazza Trento

2)  Barga ili Lucca

Nas je put vodio dalje u Toskanu. Mi smo išli u Bargu da bismo se videli sa drugaricom i njenom porodicom, a u Lucci smo bili pre, pa je nismo posetili ovom prilikom. Barga je manje, simpatično mesto u brdima, blizu Lucce. Zovu ga još i ˝najškotskije mesto u Italiji˝zbog toga što je u 19.veku veliki broj Italijana odatle emigrirao u Škotsku, pa zbog toga i veliki broj Škota dođe u Bargu na odmor. Lepo, manje i mirno mestašce, okruženo prelepom brdovitom prirodom.

Inače Lucca je jedno od onih mesta, koje su na spisku must see, kada idete u Toskanu. To je lepo srednjevekovno mesto sa očuvanim gradskim bedemom. Obavezno se popeti na toranj odakle je lep pogled na grad i okolinu, i prošetati se gradskim zidom.

3)  Pisa

U Pizu se ide da se vidi krivi toranj, ostatak grada nije toliko zanimljiv, ali ukoliko imate vremena, svakako se prošetajte i po samom gradu. Meni je najzanimljivije bilo gledati kako se ljudi glupiraju dok snimaju selfije sa tornjem. Inače prvi put kada sam bila u Pisi, ostalo mi je upečatljivo to da je prostor oko tornja prepun preprodavaca kajševa, naočara… i bilo je više preprodavaca nego posetilaca. I sada su tu, ali u manjem broju.

Cene ulaznica kada smo mi bili su bile: toranj 20 eur, a cena kompleta za obilazak svega (toranj, krstionica, groblje, 2 muzeja i privremena izložba) 27eur.

Pisa Italy

4) La Spezia

La Spezia je drugi najveći grad u italijanskoj oblasti Ligurija. To je grad u koji se ide kada se ide u Cinque terre, jer je odatle polazna tačka za njih, bilo vozom ili brodom. Mene je prijatno iznenadilo veličinom, izgledom i sadržajem, tako da izdvojite malo vremena i njega da istražite, prošetajte se i centrom i obalnim delom.

La Spezia Italy

5 i 6) Cinque terre (i Portovenere brodom)

Cinque terre je priobalno prodručje Ligurije, koje obuhvata 5 ribarskih sela. Veoma poznata, lepa i neobična atrakcija, do koje se stiže vozom ili brodom. U stvari sada kada sam bila, shvatila sam da je nije potrebno detaljno istražiti sva sela, već je dovoljno izabrati jedno, do najviše 2 sela i prošetati se jednom od staza između njih. Preporučujem mesto Vernazzu za istražiti, a prošetati stazom Via dell’Amore, između mesta Riomaggiore i Manarola.

Mi smo u Cinque terre išli brodom, jer nam je logika bila da je mesta najbolje videti sa te njihove ˝prirodne˝ morske strane, a bonus tog obilaska kada se ide brodom, je da se vidi i i Portovenere, mesto koje se meni svidelo čak više nego sela koja pripadaju Cinque terre.

Uskoro detaljnije o izletu u Cinque terre.

7) Parma

Iz Ligurije smo se drugim putem opet uputili u oblast Emiglia Romagnni i proveli nekoliko sati u Parmi. Pored pršute i parmezana, koji se vezuju za Parmu, u njoj ipak ima dosta da se vidi i to isto pešaka. Obavezno uđite u katedralu Santa Maria Assunta, odnosno Duomo, freske u njoj kao da su urađene u 3d.

Inače stari gradski centar je načičkan barovima i osterijama, pa se da nešto i prezalogajiti. Za kupovinu suvenira u vidu šunke i sireva, preporučujem radnju Antica Salumeria Rastelli gde je odličan izbor, usluga i rade ceo dan, a mi smo je našli u ulici Str.della Repubblica.

Parma Italy

8) Cremona

Cremona pripada lombardijskoj oblasti, i nalazi se na 60-tak km od Parme, pa je ovo bila prilika da je obiđemo. Nazivaju je ˝Grad violina˝. To je živahno, manje mesto, sa  lepim i velikim centralnim trgom u starom gradskom jezgru, i da se obići za oko sat vremena. Ako vas zanima, možete obići i muzej violina.

Cremona Italy

9) Mantova

Grad u severnom delu Italije u oblasti Lombardija, koji me je oduševio, lepotom sadržajem i atmosferom. Poznat po tome što je stari gradski centar okružen vodom sa 3 strane, odnosno sa 3 veštačka jezera. Kada uđeš u stari deo grada vidiš da su nekada bili veliki i da imaju dosta istorije. Mi smo planirali za njega oko 5 sati istraživanja, ali nismo očekivali da ćemo naići na takav biser. Ako imate mogućnosti preporučujem više vremena da odvojite za njega, jer vredi.

Obavezno obići stari gradski centar koji je velik i lep, basiliku i Pallazo Te.

Mantova Italy

10) Modena

U Modeni smo bili u subotu u popodnevnim satima i bila je prepuna ljudi koji su se šetali ulicama koje su inače predviđene za vozila. Nismo uspeli da shvatimo da li je to tako svake subote, ili je baš tada  je bilo neko posebno dešavanje, ali u svakom slučaju dalo je gradu utisak velike živosti. Veliki grad, gde ima puno toga da se vidi u starom gradskom centru, tako da odvojite pola dana za nju. U Modeni je i muzej Ferrarija, a meni je zanimljivo bilo to da tokom izleta, ni u Modeni, niti na ulicama Italije, nismo videli nijedan Ferrari. Ako ste veći ljubitelji Lamborghinija – skoknite do mestašca u blizini gde se prave – Santa Agata.

Modena Italy

Detaljniji opisi mesta će biti uskoro na blogu. Za sada sam ih samo ukratko opisala po itinerariju, da dobijete utisak šta se sve da videti u tim delovima Italije za kratko vreme. Sva mesta koja sam pobrojala imaju svoje čari, a meni najlepše od njih je Mantova.

SUMA SUMARUM

Cilj: istraživanje manjih italijanskih mesta i atrakcija

Highlights: Mantova nas je oduševila, a svako od mesta ima svoje čari, jer tako je to u Italiji 😍

Vreme:  najbolje za provomajske praznike kada se može spojiti više dana.

Noćenje: Mi smo imali 1 noćenje u Bargi, 2 u La Speziji i 2 blizu Cremone. Tim smeštajem blizu Cremone smo bili prezadovoljni i izgledom i uslugom i celokupnom pričom tog imanja, a i odlično je lokacijski poslužilo kao ishodišna tačka za okolna mesta, zbog toga stavljam link na njihov sajt  Agriturismo Cascina Farisengo

Bonus video: da bolje osetite šta se može  sve videti na takvom izletu