Šta sve možete videti u Madridu za 3 dana (photo i video)

Mi smo imali smeštaj blizu Plaze Mayor tako da će to biti polazna tačka u objašnjavanju tura. Nije loša lokacija kao polazište, s’tim da ako bih ponovo išla u Madrid, mislim da bih tražila smeštaj negde u Chueca oblasti, delu blizu Grand Via i u nivou Puerta del Sol – jer je malo živahnije i raznovrsnije, prvenstveno sa gastronomskim sadržajem. Pošto se turistički deo Madrida da obići pešaka (ukoliko odsedate u centru), nekako je meni bolje biti u delu gde imaš veći izbor gde izaći, pogotovo naveče (doduše ako imaš snage posle celodnevne šetnje😉).

Info koliko minuta pešačenja treba do nekih atrakcija, čisto da steknete osećaj oko udaljenosti:

• Plaza Mayor do Prado muzeja – 20 minuta pešaka (1,5km) ,
  • Plaza Mayor do Puerta (Plaza) del Sol – 5 min (400m)
  • Plaza Mayor do Royal palace – 10tak minuta (700 m)

U svakom slučaju – svaka tura, koju ću opisivati, jeste kretala od Plaze Mayor, ali pošto to nisu velike razdaljine, ako i budete imali smeštaj u nekom drugom delu grada, lako se može napraviti slična tura, samo je bitno imati udobnu obuću. Mi smo za ta 3 dana pali sa nogu, al smo videli većinu stvari💪☺.

1.dan (Prado muzej  – tj. krug od Plaze Mayor sa posetom muzeju i nazad)
Plaza Mayor – Puerta del Sol- Cibeles- Prado- Grand Via – Puerta del Sol – Plaza Mayor

(mi smo zbog vremenskih uslova (moguće kiše ), prvi dan posvetili najviše Prado muzeju. Zbog količine informacija koju će vaš mozak procesuirati tokom posete muzeju, čini mi se i da je najbolje da se prvi dan bombarduje njima )

Plaza Mayor, centralni gradski trg – jutarnji pozdrav! Ovo nije snimak od baš tog jutra, jer je tada bilo oblačno, al ovaj je lepši:-).

Od Plaze Mayor se slatkim uličicama, već za 5 min, stiže na Puerta del Sol. Trg koji je krcat ljudima i danju i noću. Svašta nešto ima tamo i od obeležja i od ljudi (detaljnije o glavnim atrakcijama Madrida sam pisala u prethodnom postu, ovde ću više objašnjavati dnevne rute i šta se sve da usput videti).

Od Puerte del Sol ulicom Alcala do Cibeles trga – Alcala je simpatična ulica, isto sa većim zgradama.

Na njenom kraju – ili početku (zavisi kako se gleda:-) je trg Cibeles.

Od trga kreće Paseo del Prado – lep parkić/šetalište sa zelenilom, fontanicom i dolazi do cilja za taj dan muzeja Prado. O muzeju sam više pričala u prethodnom postu pa se neću ponavljati, samo da ilustrujem sa par detalja.

Inače ako bude reda za karte, imajte na umu da možete online kupiti karte i ući odmah u muzej Prado skip the line.

Pored muzeja je i crkva San Jeronimo El Real, zgodna za fotkanje (crkva nije bila otvorena za posete kada smo mi bili).

San Jeronimo El Real

Po obilasku muzeja, ući u Grand Via ulicu koja je ionako u pravcu Plaze Mayor. Grand Via nije toliko velika ulica, koliko su velike zgrade u njoj. Oprez samo, možda naletite na neku simpatičnu radnjicu sa sitnicama, pa možda obavite i neplanirani shopping (tako smo mi kupili puno džidža-bidža u Ale Hop radnjici -kojoj je kravica zaštitni simbol:-))

početak Grand Via od Alcala ulice

Mi smo uz Grand Via ulicu hteli da izmiksamo i pogled na grad i klopu, pa smo svratili u El Corte Ingles lociran blizu nje – pošto baš njega svi na internetu preporučuju kao gastro experience sa pogledom na Grand Via. Savet – ne ići tamo. Nema baš pogleda, i izuzetno skučen prostor, mi smo se samo okrenuli.

Svratiti ponovo na Puerta del Sol (malo se izđuskati 💃🕺)

Za večernji štimung i klopanje tapasa – Market San Miguel – da se oseti njihov stil klope i izlazaka na jednom zatvorenom mestu. Više o tome će biti u gastro postu o Madridu.

fotkano pred zatvaranje – tj u ponoć! Doživeli smo i to da nas malte ne izbace sa pijace:-)

2 .dan (Kraljevska Palata i okoliš) – ovde je skoncetrisano dosta ˝sitnih˝ interesantnih stvari
Plaza Mayor- Katedrala Almudena- Royal Palace – Templo de Debod – Plaza Espana – Grand Via – Market de San Anton – Puerta del Sol – Plaza Mayor

(za posetu kraljevskoj palati treba izdvojiti oko 2 sata, dok su ostale znamenitosti relativno blizu i za njih ne treba ponaosob više od 10 min do 20 minuta. Od tih ostalih za taj deo najbitnije su Katedrala, Plaza de Espanja i Templo de Debod)

Na putu od Plaze Mayor ka palati, kojoj smo hteli da priđemo sa ˝donje˝strane, odnosno od katedrale nailazi se na:

a potom se izbija na katedralu de la Amudena, i to bočni deo katedrale, gde je u stvari i ulaz.

Katedrala me je baš prijatno iznenadila. Sa dosta dnevne svetlosti, što mi je neobično za katedrale, a šarene unutrašnjosti, dosta jarkih i veselih boja. Baš je za razliku od većine katedrala pružala osećaj opuštenosti, da ne kažem slobode. Ulaz se ne plaća, poželjna donacija u vidu 1 eur. (video baš ne dočarava koliko je svetlo u njoj, al može da se stekne osnovni utisak)

Royal Palace – obavezno posetiti (prava kraljevska palata) + za gastronome preporuka uključiti i royal kitchen tour. Stavljam link za kupovinu online karata ako nećete da čekate u redu za karte ispred palate.

Plaza de Oriente je odmah uz kraljevsku palatu i Teatro Real nasuprot nje.

Na kraju palate su Jardines de Sabatini – lep dvorski vrt, sa po kojom fontanicom. Tu smo nabasali i na društvance koje je znalo da uživa – seli na zidić sa sendvičem u ruci i gledaju u parkić i palatu.

Ispod kraljevske palate je i park Campo del Moro, ali pošto je bila i zima i parkovi nisu baš u punom jeku, nismo išli tamo. Doduše izgleda i da treba dosta da se pešači da bi se ušlo na glavni ulaz. Karta je 10eur.

Temple of Debod – kako ja to zovem – 3u1 atrakcija. Egipatski hram, koji nije bio otvoren kada smo mi bili, ali je smešten u lepom parkiću de la Montana i ima pogled na Katedralu i Palacio Real – tako da treba otići do tamo. Jeste mali d-tour na putu ka plaza de Espana, ali definitivno vredi.

Plaza de Espana – već sam ga pominjala u prethodnom postu, al opet da kažem sladak trgić:-)

Od Plaze Espane ući u Grand via, sada iz drugog pravca ka trgu Callao (taj trgić ima Američki štimung).

Nekim od uličica iznad Grand Vie ići u pravcu Mercada San Anton – ne znam kojom smo mi tačno išli, jer na mapama nisu baš sve obeležene. Taj deo je pun uličica koje su krcate radnjicama ali i barovima, pa je živahno (to je taj začetak Chueca dela) .

Mercado de San Anton– je druga pijaca u Madridu, koju mislim da treba isto posetiti, jer se da steći utisak o stilu života. Pijaca uređena više u gradskom fazonu, na 3 sprata. Više o tome će biti u gastro postu.

Sledi povratak ka Plazi Mayor, preko Grand via i Puerta del sol – sada u večernjim satima. Simpatično je  videti i taj noćni štimung

Inače ispod Plaze Mayor i pijace San Miguel je koncentracija ˝starih ˝kafanica koji se pominju na internetu – pa pošto taj deo živne više u večernjim satima, simpatično je prošetati se.

3.dan (park Retiro i još malo muzeja)
dnevna tura (žutim obeleženo): Plaza Mayor- Reina Sofia- Park Retiro- plaza Santa Anna – Plaza Mayor noćna tura (plavim obeleženo): Plaza Izabela – Royal Palace – Plaza Espana – Grand Via – Sol – Plaza Mayor

(ovaj dan sam mislila da je malo više na easy, ali kada sam obeležavala na mapi, shvatila sam da smo možda i najviše prepešačili tog dana, ali i svašta još videli Retiro Park, muzej Reina Sofia i noćni štimung Madrida)

Od Plaze Mayor do parka Retiro preko muzeja Reina Sofije smo malo zalutali. Nismo išli glavnom većom ulicom Atocha, pa smo pa naleteli na neki malo drugačiji deo, šareniji, dosta sređen i mirniji.

Pijaca de Anton – pijaca više u stilu u kom je mi poznajemo. Interesantno je videti šta sve prodaju, kada ste već tu i ako nabasate na nju😀. Inače u turističkom smislu su interesantnije druge dve pijace koje sam već pominjala, jer imaju taj tapas štimung, ali ovde se dalo najbolje videti kakav izbor namirnica imaju i šta spremaju kod kuće:-).

Muzej Reina Sofia  – svratili da vidimo Pikasovu Gerniku i još malo procunjali muzejem (objašnjenje dato u prethodnom postu:-)

Nastaviti put ka parku, ali preko železnicke stanice Atocha – ogromna stanica, gde su nam na info pultu dali pogrešne informacije, pa i  onda ni ja nisam htela da više da je slikam 🙁

Zgrada Ministarstva poljoprivrede koje je preko puta Atoche

i potom Park Retiro. E tu je stvarno za relaksaciju. Ogroman park, pa se malo ipak umoriš šetajući, ali je lep i prijatan

Na izlasku iz Parka Retiro je Puerta de Alcala – ništa posebno (to kažem, jer na internetu se često susreće da je to jedna od glavnijih atrakcija, pa ako nemate dovoljno vremena nije strašno ako je i ne vidite). Ova vrata se inače vide i sa Cibeles trga

Puerta de Alcala

Opet ulicom Alcala ovog puta ka trgu Santa Ana -to je deo koji je puniji tapas barovima i živahniji.

Večernja šetnja opet da se Madrid vidi u noćnom izdanju ali ovog puta Royal Palace i Plaza Espana jer smo išli tamo u jazz club. Ničim izazvano su nam dali i najbolje mesto u klubu a svirka je skroz bila cool 🙂 Link za njihov sajt koga bude interesovalo El plaza jazz club

4.dan  – ujutru bonus pred check out

(nedelja izgleda da je buvlje-pijačni dan kod njih)

Svake nedelje u blizini Kapije Toledo osvane flee market El Rastro. Često ga pominju kao atrakciju, mada nije ništa posebno, al ako ste tu u nedelju ujutru, što da ne. Ta centralna buvlja pijaca jeste blizu Toledo kapije, ali se tezge u stvari i prošire i okolnim ulicama. Ono što nam niko nije pominjao, jeste da i na Plazi Mayor, nedeljom oko 10h, osvane isto neka varijanta marketa. S’tim da tu prodaju uglavnom novčiće, bedževe neke kućne antikvitete. Izgleda da im je nedelja jutro za buvljake:-)

Tip: ako boravite manje dana u Madridu: Palacio Real, katedrala Almudena i Prado muzej su obavezni, al mislim da ubrzanim korakom i sa manje pauza, većina stvari koje smo obišli mogu i za 2 dana da se obiđu, samo se drugačije ture naprave (ture oko Prado muzeja i u okolini Palacio Real)

Info: detaljnije informacije o glavnim atrakcijama Madrida možete videti ovde

Info 2: uskoro sledi gastro post o tome šta se klopa i pije u Madridu, sa preporukama nekih lokala i još nekim ukusnim stvarčicama, stay tuned😋 Update link za gastro Madrid